Zaterdagmorgen om 8 uur 30 was de SPLASH!
PJ, de marine elektricien en Russ, dieselmonteur, waren, als service, er bij aanwezig. We hebben eerst gecontroleerd op waterdicht van de nieuwe standpijpen en afsluiters, eventuele lekkages van de Perkins en de werking van de apparaten. Na tijdens een regenbui binnen een theetje te hebben gedronken, inmiddels was Martin van de Dingo ook aan boord om te helpen, hebben we een proefvaart gemaakt. Helemaal vlekkeloos ging dat niet. Ik was vergeten het hulproer van de windpilot vast te zetten waardoor de Gemini moeilijk in de achteruit was te manoeuvreren en zich op het rechte eind door het water slingerde. Nadat dat was verholpen bleek een rubber tussenstuk van de uitlaat te lekken. De roestvrij stalen draad van een bout was stukgedraaid, omdat ik die vergeten was in te vetten. We maken allemaal wel eens fouten, niet? De Gemini ligt nu in Town Basin tussen vier palen. Ik ben dan op eigen energie aangewezen; een mooie gelegenheid inzicht te krijgen hoe het straks op de ankerplaatsen zal gaan. Erg prettig om weer op een zacht deinend vaartuig te verblijven, hoewel het wel direct kouder is en ik mijn sokken en een extra dekentje heb moeten opzoeken. Het is herfst in Kiwiland en ik wil hier weg.
Het begin van de week heeft Tom de bolkoppops vervangen. Ik had gehoopt nu van de mishaps af te zijn, ware het niet dat met de GEMINI eenmaal in de travellift, bleek een deel van de onderkant van de kiel niet te zijn gezandstraald. Het lijkt er op dat ik nog niet van die man af ben.. Hij ook niet van mij!
Trevor heeft de rvs handgrepen voor boven op de dodger afgemaakt. Als cadeautje kreeg ik een telescoop uithouder voor de zonnepanelen, waardoor ik een paneel omhoog kan richten naar de zon (ziefoto).
De komende week zal nog in het teken staan van klusjes en dan wordt het foerageren, de laatste kaarten (hier doen ze niet moeilijk over kopiëren..) inslaan, de auto zien te verkopen en de route voorbereiden.
.